دماسنج دیجیتالی بدن که قابلیت تنظیم دمای بدن شما را دارد

در دماسنج دیجیتالی بدن انبساط گاز، تغییرات دما می تواند بر نتیجه اندازه گیری تأثیر بگذارد، اما به دلیل تغییرات فشار سریع، در سیستم های بسته دماسنج انبساط گاز، تغییرات دما به سرعت نشان داده می شود، علاوه بر این که محدوده اندازه گیری بالاتری را ارائه می دهد.

همانطور که از نام آن پیداست، این نوع دماسنج ها برای اهداف بسیار خاصی مورد نیاز هستند. به همین دلیل، استفاده از آن عمدتاً متوجه دانشمندان و محققان سرماسنج این یک دماسنج برای اندازه گیری دمای بسیار پایین است. برای مثال، اندازه گیری دما در فضای بیرونی مورد نیاز است.

پیرومتر. نقطه مقابل سرما سنج، پیرومتر است که برای اندازه گیری دماهای بسیار بالا استفاده می شود. به طور گسترده در صنایعی که فلزات را کار می کنند استفاده می شود.

دماسنج مادون قرمز. برای اندازه گیری دما در فضا و تشخیص تابش مادون قرمز در فواصل دور ایده آل است. بخشی از ابزار کار اخترشناسان است.

دماسنج قرص. این برای کمک به ورزشکاران، فضانوردان، آتش نشانان و دیگران در مبارزه با گرمازدگی ایجاد شده است. گرمازدگی می تواند کشنده باشد، بنابراین این دماسنج کپسولی شکل به جلوگیری از آسیب مغزی و اندام های مرتبط با افزایش دمای بدن کمک می کند.

این کپسول از سیلیکون پوشانده شده است و دارای یک سنسور دمای کریستال کوارتز، یک سیستم تله متری فضایی و مدارهای میکرو مینیاتوری در داخل است. این می تواند به صورت بی سیم دمای هسته بدن را هنگام حرکت در بدن منتقل کند.

دماسنج آشپزخانه. این دماسنج ها در صنایع غذایی بسیار مهم هستند، زیرا یک نادیده گرفتن می تواند باعث ایجاد بیماری های جدی در یک جامعه یا جمعیت شود. چندین وجود دارد.

اما هر یک مکانیسم هایی دارد که جنبه های بسیار خاصی را ثبت می کند. ترموکوپل هایی وجود دارد که بسیار سریع هستند. دو فلزی که در بالا توضیح داده شد، دماسنج های ستونی مایع شیشه ای، برای غذاهای سرخ شده، برای یخچال و فریزر، برای فر و غیره و غیره.

نانو دماسنج. این شاید پیشرفته ترین و برجسته ترین دماسنج باشد. این توسط محققان دانشگاه هاروارد برای اندازه گیری تغییرات دما در سلول های زنده ساخته شده است. این امر آنها را به توسعه نانوکریستال‌هایی سوق داده است که می‌توانند دمای سلول‌های آسیب‌پذیر در برابر سرطان را تغییر دهند.